Sælg mere i din Netbutik

star ratingstar ratingstar ratingstar ratingstar rating( 42 anmeldelser )
Sælg mere på nettet ehandel
5 5 42

I "Sælg mere på Nettet" beskriver E-handelseksperten Benjamin Gundgaard trin-for-trin, hvordan du maksimerer salget i din Netbutik.

  • En trin-for-trin guide der øger omsætningen i din netbutik 
  • Meget læsevenlig med eksempler du selv kan implementere 
  • 342 sider - svarer til mange ugers intens undervisning 
  • 60 dages tilfredshedsgaranti - køb uden risiko 

Maksimér salget i din Netbutik

”Sælg mere på Nettet” er skrevet på en måde der gør, at det er nemt for dig selv at optimere din Netbutik til at sælge maksimalt. Bogen er baseret på en perlerække af best-practices indenfor E-handel der viser, hvordan du løfter omsætningen i din Netbutik. Dette betyder, at bogen ikke blot er inspirerende, men også et praktisk værktøj du kan benytte mange år ud i fremtiden.

I ”Sælg mere på Nettet”, er der f.eks. eksempler fra Netbutikker såsom:

  • SmartGirl
  • Ellos
  • Lomax
  • StarTour
  • og mange andre

Øg omsætningen i din Netbutik med 15 – 300%
Benjamin Gundgaard har hjulpet sine kunder med at øge deres omsætning med 15 – 300%. Ved at læse ”Sælg mere på Nettet”, vil du selv med stor sandsynlighed kunne opnå lignende resultater i din Netbutik.

Hvad kan du lære af ”Sælg mere på Nettet”?

Nedenfor kan du læse nogle af de emner der indgår i bogen.

Skab et målrettet første indtryk af din Netbutik
Når din kunde første gang lander i din Netbutik, tager det hende kun 50 millisekunder at beslutte sig for, om hun ønsker at købe varer hos dig. Kunden tænker bl.a. på om:

  • Designet appellerer til hende
  • Om din Netbutik ser troværdig ud
  • Om du mon har det produkt hun leder efter
  • Hvor hun starter med at handle
  • Og om Netbutikken ser nem ud at bruge

Dette første indtryk af din Netbutik skabes i høj grad baseret på Netbutikkens design. Hvis din Netbutik ikke har et målrettet design, så lukker kunden med det samme siden ned. Hvis du har installeret et analyseværktøj i din Netbutik (såsom Google Analytics), kaldes dette for din Netbutiks ”frafaldsrate”. Ved at læse ”Sælg mere på Nettet”, vil du lære, præcist hvordan du designer et målrettet indtryk af din Netbutik, der får kunderne til at handel hos dig.

Virker søgefunktionen i din Netbutik godt nok?
I mange Netbutikker går 30 – 50% af alle kunder direkte til søgefunktionen for at søge efter det produkt eller den ydelse de ønsker at købe. Det betyder, at søgefunktionen skal gøre det nemt for kunden hurtigt at finde et produkt og ligeledes hjælpe kunden, hvis hun foretager en stavefejl.

Når kunden har fået et søgeresultat i din Netbutik, skal det på samme måde også være nemt for hende at tilpasse søgeresultatet ved både at kunne sortere og filtrere søgeresultatet. Hvis hun eksempelvis leder efter et par sko, skal hun hurtigt kunne vælge sin størrelse, farve, mv.

Er produktsiderne i din Netbutik gode nok?
Statistisk set forlader hele 10% af alle kunder en Netbutik, da de ikke får svar på basale produktoplysninger. Samtidig er yngre kunder krævende. I alderen 18 – 24 år vil kunderne ikke engang overveje at handle i din Netbutik, hvis de ikke kan læse produktanmeldelser skrevet af andre kunder.

Kom varen i kurven?
Endvidere er det ganske tankevækkende, at 5 – 10% af alle kunder forlader din Netbutik, da de er i tvivl om de har lagt varen i kurven eller ej. Ved at læse ”Sælg mere på Nettet” lærer du helt præcist, hvordan du undgår at miste kunder der har lagt varer i kurven i din online butik.

Undlad et tvunget login i din Netbutik
Hvis du tvinger dine kunder til at oprette et login for at kunne handle i din Netbutik, så mister du helt op til 30 – 50% af kunderne. Det skyldes, at kunder ikke ønsker at blive tvunget til noget – du skal i stedet for gøre det til en valgmulighed, at oprette et login. Dette kan du gøre ved, at lade kunden oprette et login, efter at hun har gennemført en bestilling i din Netbutik.

50% af alle kunder gennemfører ikke deres bestilling
Du mister rigtigt mange kunder i bestillingsforløbet. Typisk forsvinder hele 50% af alle kunder ud af din Netbutik, efter de har klikket på ”Gå til kassen” knappen i indkøbskurven. Dette skyldes flere ting.

For det første er det i mange Webshops ikke tydeligt nok, hvor mange trin kunden skal gennemføre, for at bestille og betale. Det betyder, at det er svært for kunden at finde ud af, hvornår hun er færdig med sin bestilling, hvilket skaber en stor utryghed. Samtidig får helt op til 50 – 100% af alle kunder i din Netbutik en fejlbesked, fordi de eksempelvis indtaster et forkert telefonnummer el. lign. Da de fleste fejlbeskeder er meget generiske eller direkte uforståelige, hjælper de ikke kunden til at gennemføre bestillingen i din Netbutik. I ”Sælg mere på Nettet” er der et eksempel på en Netbutik som mistede 70% af alle kunder på én side, baseret på én enkelt dårlig fejlbesked.

Læs meget mere i ”Sælg mere på Nettet”
Du har nu fået en lille forsmag på, hvad ”Sælg mere på Nettet” handler om. Hvis du ønsker at læse mere om, hvordan du optimerer din Netbutik, så kan du nedenfor hente første kapitel af bogen gratis i dag.

Rigtig god læselyst.

line

Læs første kapitel af bogen nu (gratis)