Sælg mere i din online butik

star ratingstar ratingstar ratingstar ratingstar rating( 42 anmeldelser )
Sælg mere på nettet ehandel
5 5 42

I bogen "Sælg mere på Nettet" beskriver E-handelseksperten Benjamin Gundgaard nemt og enkelt, hvordan du øger omsætningen i din online butik.

  • En trin-for-trin guide der øger omsætningen i din online butik 
  • Meget læsevenlig med eksempler du selv kan implementere 
  • 342 sider - svarer til mange ugers intens undervisning 
  • 60 dages tilfredshedsgaranti - køb uden risiko 

Omdan besøgende til kunder i din online butik

I ”Sælg mere på Nettet” kan du trin-for-trin lære, hvordan du omdanner flest muligt besøgende i din online butik til loyale kunder. Bogen har en omfattende mængde af best-case eksempler på, hvordan du sælger mest muligt i din online butik. Udover at være meget inspirerende at læse, betyder dette også, at ”Sælg mere på Nettet” er et effektivt redskab du kan bruge i dit daglige optimeringsarbejde.

I ”Sælg mere på Nettet”, er der eksempler fra online butikker såsom:

  • SmartGirl
  • Apple
  • Lomax
  • StarTour
  • Amazon.com
  • og mange andre

Sælg for 15 – 300% mere i din online butik
Forfatteren til ”Sælg mere på Nettet” - Benjamin Gundgaard - har hjulpet sine kunder med at øge omsætning i deres online butikker med 15 – 300%. Når du har læst ”Sælg mere på Nettet”, er der derfor en stor sandsynlighed for, at du vil kunne opnå tilsvarende resultater i din online butik.

Hvad handler "Sælg mere på Nettet" om?

Nedenfor kan du læse om nogle af de emner der indgår i ”Sælg mere på Nettet”.

Det første indtryk betyder meget for salget i din online butik
Det tager kun 50 millisekunder før din kunde ved, om hun vil handle i din online butik eller ej. Nogle af de ting der afgør, om hun vil handle hos dig er bl.a. om:

  • Designet tiltaler hende
  • Din online butik virker troværdig
  • Din online butik ser ud til at sælge det produkt hun leder efter
  • Det er tydeligt, hvor i din butik hun starter med at handle
  • Din online butik ser ud til at være nem at bruge – om den virker brugervenlig

Det er i høj grad designet der afgør kundens første indtryk af din online butik – et indtryk der typisk ”hænger ved”. Derfor er det vigtigt, at din online butik ikke har et tilfældigt, men derimod et meget målrettet design. Hvis ikke dette er tilfældet, så forsvinder mange potentielle kunder væk fra din online butik, efter de blot har set én enkelt side. Dette kaldes din online butiks ”bounce rate” – eller på dansk: din ”frafaldsrate”. I ”Sælg mere på Nettet” lærer du, hvordan du skaber et meget målrettet design i din online butik – et design der sælger.

Er søgefunktionen i din online butik effektiv nok?
De færreste er klar over, at mange kunder – helt op til 30 – 50% - går direkte til søgefunktionen i din online butik, for at finde det eller de produkter de leder efter. Derfor er det vigtigt, at søgefunktionen gør det nemt og hurtigt for kunden at finde de hun søger, men også at den hjælper hende, hvis hun kommer til at lave en stavefejl.

Når kunden har foretaget en søgning i din online butik og hun har fået sit søgeresultat, skal du herudover hjælpe hende med at vælge de ting i søgeresultatet der er vigtige for hende. Det kan eksempelvis være, at hun gerne vil købe en nederdel, hvor det skal være nemt for hende at vælge sin størrelse, en farve, et mærke, mv. med få klik.

Sælger produktsiderne i din online butik godt nok?
I gennemsnit forsvinder 10% af alle besøgende i din online butik, fordi de ikke kan få adgang til de produktoplysninger de har brug for. De kan være, at en kunde har behov for at kende til, hvor mange RAM en computer har, leveringstider, mv. Herudover ønsker yngre kunder (i alderen 18 – 24 år), at kunne læse produktanmeldelser skrevet af andre kunder. Kan de ikke dette, vil de ikke engang overveje at købe produktet.

”Landede” varen i kurven?
Det er lidt skræmmende at tænke på, at 5 – 10 % af dine besøgende forsvinder fra din online butik, fordi de helt basalt set er i tvivl om de har lagt varen i kurven eller ej. I ”Sælg mere på Nettet” får du adgang til en række forskellige måder kunden kan lægge varen i kurven på i din Netbutik – alt afhængigt af, om de køber flere varer ad gangen, mv.

Du skal ikke tvinge kunder til at logge ind i din online butik
Det er ikke en god idé, at tvinge dine kunder til at oprette et login, når de bestiller i din online butik. Det betyder nemlig, at hele 30 – 50% af alle potentielle kunder ikke bestiller hos dig – kunder der aldrig kommer tilbage igen. Derfor er det vigtigt, at du gør det valgfrit for dine kunder, om de ønsker at oprette et login i din online butik eller ej. Du kan eksempelvis give dem muligheden for at oprette et login, efter de har foretaget deres bestilling.

50% af alle besøgende gennemfører ikke igennem bestillingsforløbet
Det er et tankevækkende faktum, at 50% de kunder der klikker på ”Gå til kassen” knappen i din online butik, aldrig gennemfører deres bestillingsforløb. Der er flere årsager til dette.

I mange online butikker er det eksempelvis ikke selvforklarende nok, hvor mange trin kunden skal igennem for at bestille og hun kan derfor også blive i tvivl om, hvor hun skal betale. Det skaber en utryghed som disse butikker taber kunder på. Fejlbeskederne i bestillingsforløbet er heller ikke gode nok, hvilket er et problem, da mellem 50 – 100% af alle kunder får en fejlbesked, når de handler i en online butik. Det kan eksempelvis skyldes, at de indtaster en forkert e-mail adresse, tlf. nummer, eller lignende. I mange online butikker er fejlbeskederne desværre ganske dårlige. Det betyder, at kunderne ikke bliver hjulpet til at gennemføre deres bestilling i Webshoppen, hvilket går hårdt udover omsætningen. I ”Sælg mere på Nettet”, kan du eksempelvis læse om en online butik, der mistede hele 70% af deres kunder p.g.a. én eneste fejlbesked.

Lær meget mere i ”Sælg mere på Nettet”
Nu har du læst lidt om, hvad ”Sælg mere på Nettet” handler om. Hvis du gerne vil lære mere om, hvordan du løfter omsætningen i din online butik, kan du herunder hente første kapitel af bogen i dag – det er gratis.

Rigtig god læselyst.

line

Læs første kapitel af bogen nu (gratis)